Microsoft Azure Fundamentals

Datum
13/10/2020 - 14/10/2020
7:00 - 15:00
Kalender-Import: iCal

Veranstaltungsort
ETC Trainingcenter
Modecenterstrasse 22, 1030 - Wien




Dieser zweitägige Kurs vermittelt grundlegende Kenntnisse über Cloud-Konzepte, Azure-Kerndienste; Sicherheit, Datenschutz, Compliance und Vertrauen; und Azure-Preisgestaltung und -Support.

Hinweis: Dieser Kurs bietet einen Azure-Pass und Zeit für die Teilnahme an praktischen Übungen.

Der Inhalt beider Kurse richtet sich nach dem Prüfungsziel AZ-900.
 

Vorkenntnisse:
Für dieses Seminar werden folgende Kenntnisse empfohlen:
Es gibt keine Voraussetzungen für diesen Kurs. Studierende mit IT-Kenntnissen oder Erfahrung werden jedoch feststellen, dass die Konzepte leichter zu verstehen sind.

Kurs Inhalte:
Module 1: Cloud Concepts
In this module, you will learn about cloud services, the types of cloud models, and the types of cloud services.

Lessons

  • Why Cloud Services
  • Types of Cloud models
  • Types of Cloud services

After completing this module, students will be able to:

  • Define cloud computing and its key advantages.
  • Explain public, private, and hybrid cloud models.
  • Explain IaaS, PaaS, and SaaS cloud services.

Module 2: Core Azure Services
In this module, you learn about Azure core cloud architectural components, Azure services and products, Azure solutions, and Azure management tools.

 Lessons

  • Core Azure Architectural components
  • Core Azure Services and Products
  • Azure Solutions
  • Azure management tools

After completing this module, students will be able to:

  • Identify core Azure architectural components, such as regions, geographies, and resource groups.
  • Identify usage cases for Azure core services and products, such as virtual machines and storage.
  • Identify usage cases for Azure solutions, such as the Internet of Things and Machine Learning.
  • Identify what Azure management tools are available such as Azure PowerShell and the CLI.

Module 3: Security, Privacy, Compliance, and Trust
In this module, you learn about Azure security, identity, governance, monitoring, reporting, and standards.

Lessons

  • Secure network connectivity
  • Core Azure identity services
  • Security tools and features
  • Azure governance methodologies
  • Monitoring and reporting
  • Privacy, compliance, and data protection standards

After completing this module, students will be able to:

  • Describe virtual network security connectivity options such as Network Security Groups.
  • Describe Azure identity authentication and authorization options.
  • Describe usage cases for the Security Center, Key vault, threat and information protection options.
  • Describe Azure policies and role-based access control.
  • Describe usage cases for Azure Monitor and Azure Service Health.
  • Describe privacy, compliance, and data protection standards.

Module 4: Azure Pricing and Support
In this module, you will learn about Azure subscriptions, planning and managing costs, support options, SLAs, and service lifecycles.

 Lessons

  • Azure subscriptions
  • Planning and managing costs
  • Azure support options
  • Azure Service Level Agreements (SLAs)
  • Service lifecycle in Azure

After completing this module, students will be able to:

  • Use an Azure subscription.
  • Plan and manage costs.
  • Explain Azure support options.
  • Describe Azure SLAs.
  • Explain Azure service lifecycles.

Anmeldelink: https://www.etc.at/seminare/AZ-900T00

Preis: 1105

Kategorien


Mehr Artikel

Es liegt in der Verantwortung der Unternehmensleitung, ihre IT-Teams mit entsprechenden Lösungen, Fähigkeiten und Verantwortlichkeiten auszustatten. (c) contrastwerkstatt - Fotolia
Kommentar

Wie Unternehmen auch nach der Krise die optimale Customer Experience erzielen

Der Druck auf IT-Abteilungen steigt: Sie sind weiterhin dafür verantwortlich, die reibungslose Funktionsfähigkeit von IT-Infrastrukturen und Anwendungen sowie IT-Sicherheit zu gewährleisten. Dies ist nötig, um nicht nur der verstreuten Belegschaft eine zufriedenstellende Digital Experience zu bescheren, sondern auch, um den sich verändernden Kundenerwartungen gerecht zu werden. […]